Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: 6 -latki do szkoly

ja doczekam się oznak Twojego, zapowiadanego szumnie obiektywizmu? > Tylko błagam - nic o twarzy Tuska:) W tym watku masz dowod mojego obiektywizmu. Jak widzisz, moje poglady nie sa "partyjne" tylko MOJE. Zawsze bylam za tym zeby 6-latki szly do szkoly i w tym punkcie zgadzam sie z PiSem!

Re: 6 -latki do szkoly

. Szkoda tylko że masz pogląd a nie wgląd na sytuację szkół w Polsce. > Zawsze bylam za tym zeby 6-latki szly do szkoly i w tym punkcie zgadzam sie z P > iSem! Ale PiS nie zgadza się chyba z Tobą, w sytuacji jaka jest teraz ze szkołami:) >

Re: 6 -latki do szkoly

;Ratujmy mal > uchy”. A co z argumentem o tym ze 6-latki sa psychicznie niedojrzale do szkoly? Co z argumentem ze panstwo chce coraz wczesniej odbierac dzieci spod opieki rodzicielskiej? > Rozlicz Ty najpierw, kochany Lemingu, Tuska, Kopacz, Komorowskiego. ONI już się > WYKAZALI

6 -latki do szkoly

Astra, Juras, zobaczcie co znalazlam w programie wyboprczym Waszej partii, PiS z roku 2005. Rozdzial 7, strona 95 : Struktura oświaty Prawo i Sprawiedliwość uważa za zasadne obniżenie wieku rozpoczynania szkoły podstawowej od szóstego roku życia. Jednocześnie opowiadamy się za pozostawieniem dotyc

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > > Co do 6-latków. Dopóki szkoła nie będzie dostosowana do potrzeb tak małych dzie > ci - będę przeciw. Taka jest rzeczywistość: www4.rp

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > Kto ma to oceniac, Azerko? może rodzice? skoro to na ich dzieciach postępowcy eksperymentują...

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > Co do 6-latków. Dopóki szkoła nie będzie dostosowana do potrzeb tak małych dzie > ci - będę przeciw. Kto ma to oceniac, Azerko?

Re: 6 -latki do szkoly

> Swietokradztwo? To jednak uznajesz Kaczynskiego za swietego? :-)))) No tak, zapomiałem, że dyskutuję z Marią i powinienem każde sarkastyczne określenie stawiać w nawias i podkreślać wężykiem... ;-)

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > Ale od tego, zeby ocenic czy szkola spelnia standardy lokalowe sa wladze oswiat > owe. może i tak, tyle, że sędzia we własnej sprawie jest mało wiarygodny.

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > A probowal? a skąd ja mam to wiedzieć? przecież nie jestem pracownikiem ministerstwa i nie śledzę jego prac. Ani wówczas ani teraz.

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > maria421 napisała: > > > Kto ma to oceniac, Azerko? > > może rodzice? skoro to na ich dzieciach postępowcy eksperymentują... A nie wystarcza wladze oswiatowe?

Re: 6 -latki do szkoly

fan.club napisał: > Szwagier Purchawa zaraz sypnie cytatem z Matku Kurki. Super psełdo! Długo nad tym dumałeś? Zastanawiam się, czy nie zmienić nicka... :-)

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > To od czego sa wladze oswiatowe? Czy uwazasz ze rodzice powinni tez decydowac o > programie nauczania i o tym jak ma matura wygladac? no cóż.... zgodnie z konstytucją tak, bo to rodzice odpowiadają za wychowanie dziecka. Matura nie jest obowiązkowa a więc tu rodzice

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > może i tak, tyle, że sędzia we własnej sprawie jest mało wiarygodny. To od czego sa wladze oswiatowe? Czy uwazasz ze rodzice powinni tez decydowac o programie nauczania i o tym jak ma matura wygladac?

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > A nie wystarcza wladze oswiatowe? czy ja wiem? Zazwyczaj wykonawca nie powinien sam się sprawdzać.... tu potrzebny jakiś zewnętrzny audyt... również zdanie rodziców. Od sąsiadów poszła sześciolatka do szkoły.... pytamy: jadłaś obiadek? NIE. dlaczego? bo talerz stał

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > a skąd wiesz, że nie próbował? Przecież od pomysłu do realizacji droga bardzo > długa... To nie jest wstawienie mniejszej ławki do jednej klasy! Na to potrzeba > w budżecie kasę przygotować... > Dużą kasę, bo i dużo szkół trzeba przerobić, fachowe siły zatr

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > To zmiana warunkow w szkolach nie zalezala wtedy od PiS??? zmiany warunków w szkole nie da się zrealizować w ciągu dwóch lat. PiS zrobił bardzo dużo dla oświaty polskiej - przywrócił obowiązkową matematykę na maturę.

Re: 6 -latki do szkoly

jurasberlinczyk49 napisał: > fan.club napisał: > > > Szwagier Purchawa zaraz sypnie cytatem z Matku Kurki. > > Super psełdo! Długo nad tym dumałeś? Zastanawiam się, czy nie zmienić nicka... > > :-) > Patrz Juras, niektórzy to nawet jak bekają to poetycko:)

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > Azerko, PiS nawet nie probowal dostosowac warunki szkol do wlasnego postulatu p > osylania tam 6-latkow. a skąd wiesz, że nie próbował? Przecież od pomysłu do realizacji droga bardzo długa... To nie jest wstawienie mniejszej ławki do jednej klasy! Na to potrzeba w

Re: 6 -latki do szkoly

maturę > . Azerko, PiS nawet nie probowal dostosowac warunki szkol do wlasnego postulatu posylania tam 6-latkow.

Re: 6 -latki do szkoly

> maria421 napisała: > > > Astra, Juras, zobaczcie co znalazlam w programie wyboprczym Waszej partii > , PiS > > z roku 2005. w 2005 roku głosowałam na PO. Do dziś zmieniłam zdanie. I nie tylko ja zdanie zmieniłam - jak widać PiS również. Co do 6-latków. Dopóki

Re: 6 -latki do szkoly

Juras, Ty mi lepiej powiedz jak mozna cos postulowac zanim sie to przeanalizuje? Jak mogl PiS postulowac w 2005 roku posylanie 6-latkow do szkoly BEZ wczesniejszej analizy slusznosci tego postulatu i mozliwosci jego realizacji? Jezeli, jak mowisz, PiS jest elestyczny i sie dopasowal do oczekiwan

Re: 6 -latki do szkoly

jurasberlinczyk49 napisał: > Rozlicz Ty najpierw, kochany Lemingu, Tuska, Kopacz, Komorowskiego. ONI już się > WYKAZALI „umiejętnością“ rządzenia, ujawniając przy tym taką ̶ > 2;klasę“ w uprawianiu polityki, że paluszki lizać! > > Jak już ich rozlicz

Re: 6 -latki do szkoly

a000000 napisała: > czy ja wiem? Zazwyczaj wykonawca nie powinien sam się sprawdzać.... tu potrzeb > ny jakiś zewnętrzny audyt... również zdanie rodziców. > Od sąsiadów poszła sześciolatka do szkoły.... pytamy: jadłaś obiadek? NIE. dl > aczego? bo talerz stał wysoko i nie się

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > Astra, Juras, zobaczcie co znalazlam w programie wyboprczym Waszej partii, PiS > z roku 2005. > > Rozdzial 7, strona 95 : > > Struktura oświaty > Prawo i Sprawiedliwość uważa za zasadne obniżenie wieku rozpoczynania > szkoły podstawowej od s

Re: 6 -latki do szkoly

maria421 napisała: > > > "Byc moze"... Programu wyborczego PiS 2015 nie znalazlam, wiec nie wiem czy PiS > zmienil zdanie czy nie. W kazdym razie, kiedy w 2005 roku, czyli 10 lat temu P > iS postulowal Uważał za zasadne. posylanie 6 latkow do szkoly, warunki lokalowe

Re: 6 -latki do szkoly

S zmieniło zdanie. "Byc moze"... Programu wyborczego PiS 2015 nie znalazlam, wiec nie wiem czy PiS zmienil zdanie czy nie. W kazdym razie, kiedy w 2005 roku, czyli 10 lat temu PiS postulowal posylanie 6 latkow do szkoly, warunki lokalowe szkol byly pewnie jeszcze gorsze niz teraz. Przez 2 lata PiS nie

Re: 6 -latki do szkoly

jurasberlinczyk49 napisał: > Gdzie i kiedy napisałem: „uwielbiam PiS!“, „Kocham pan J. Kac > zyńskiego!“, „PiS idealną partią!“, „PiS przykładem dla > innych partii!“ LINKI PROSZĘ!!!! A gdzie ja napisalam "nienawidze PiSu", "nienawid

Re: 6 -latki do szkoly

jureek napisał: > Za kogo Ty się uważasz, że będziesz Marii dyktował, kogo i w jakiej kolejności > ma rozliczać? Za forumowicza dyskutującego o polityce. :-) Za forumowicza, który dość szczegółowo śledził i przeanalizował 8 lat rządów Platformy, z którą w zasadzie bezkrytycznie sympaty

Re: 6 -latki do szkoly

okresu, w którym nie było ani żadnych protestów, ani zb > ierania podpisów, ani nikt nie domagał się żadnych referendów. Zalozylam ten watek zeby wyznawcom PiSu , czyli Tobie i Astrze pokazac co sadzil PiS na temat 6-latkow w szkolach w 2005 roku. > Jeśli rzeczywiście uważa, że pisowcom nie

Re: 6 -latki do szkoly

; l PiS na temat 6-latkow w szkolach w 2005 roku. To teraz załóż może następny wątek, o tym co sądził dzisiejszy Król Europy o polskości w 1987 roku i czy także „jątrząco“ zmienił potem zdanie, a także wytłumacz, dlaczego nie... > ZADNEJ partii nie mozna ufac! PiSowcom tez nie! I

Re: 6 -latki do szkoly

S protestuje przeciwko propozycji Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącej > obniżenia wieku obowiązku szkolnego do 6 lat. Klub PiS uważa, że to propozycja > szkodliwa dla dzieci sześcioletnich - powiedział w poniedziałek dziennikarzom p > oseł Sławomir Kłosowski (PiS). > Jego zdaniem

Re: 6 -latki do szkoly

roku w programie wyborczym postulowal posylanie 6-latkow do > szkol . Ale na "postulowaniu" (jednym krótkim zdaniem w programie!) się na szczęście skończyło. Do szkol, ktore wtedy, 10 lat temu, z pewnoscia nie byly w lepszym stan > ie niz obecnie. Więc PiS to zrozumiał i reformy nie

Re: 6 -latki do szkoly

że szkoły były i są doskonale przygotowane do przyjęcia maluchów i nie ma mowy o żadnym „chaosie“... > Jak mogl PiS postulowac w 2005 roku posylanie 6-latkow do szkoly > BEZ wczesniejszej analizy slusznosci tego postulatu i mozliwosci jego realizacji? Patrz wyżej. > Jezeli

Re: 6 -latki do szkoly

. szkół dla 6-latków PiS protestuje przeciwko propozycji Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącej obniżenia wieku obowiązku szkolnego do 6 lat. Klub PiS uważa, że to propozycja szkodliwa dla dzieci sześcioletnich - powiedział w poniedziałek dziennikarzom poseł Sławomir Kłosowski (PiS). Jego zdaniem

Re: angielski w 1 klasie-wspomóżcie...

6latki,do szkoly chodza szesciolatki. -- Donn ki Blatt vör de Mull nähme on sach,watte denks.

Re: drugi rok w zerówce szkolnej - rocznik 2010?

mam ten sam dylmat. corka poszla do szkoly jako 4 latka, teraz chodzi juz drugi rok do przedszkola , dzieci sa bardzo wymieszane rocznikowo, 4,5,6latki rok temu tez tak bylo, i chyba posle ja do 1 klasy...

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

> czyli generalnie póki co może być tak że dziecko w np. 3 klasie może mieć 8 lub > 7 lat tak?no bo jeśli pójdzie do szkoly jako 6 latek to w 3 klasie ma 8 lat a > jeśli pójdzie jako nieobowiązkowy 5 latek to w 3 klasie ma 7 lat. Póki co do szkoły idą obowiązkowo 7latki i dobrowolnie 6

Re: Czy już wiecie, gdzie będzie wasza zerówka?

W tym roku to najlepsze co mozesz zrobic - dac do pierwszej klasy, bedzie malo dzieci, gdyz wiekszosc osob boi sie szkoly i woli kisic 6 latki w przedszkolu. zazdroszcze pustego rocznika i naprawde nie ma sie czego bać. -- Nie mam problemu z piciem. Bez problemu piję, upijam się i walam po

Wybor to zly pomysl?

Nie uwazacie ze wlasnie sama mozliwosc wyboru czy poslac do szkoly szescio- czy siedmiolatka wprowadza najwiecej zamieszania? W ten sposob miedzy najstarszym a najmlodszym dzieckiem w klasie sa 2 lata roznicy. Jesli ida same 6latki to program jest do nich dostosowany i kazde dziecko jest wsrod

Re: PIS a szesciolatki w szkolach

beverlyja90210 napisała: A te z rocznika 2009 ktore teraz poszly jako > 6 latki do szkoly no trudno beda pokrzywdzone? Jak pokrzywdzone? Raczej wygrane :) Ja tam się cieszę, że córka poszła, zanim PiS zacznie mieszać.

PIS a szesciolatki w szkolach

Pytanie do madrzejszych ode mnie emam jak to moze zostac teraz przeprowadzone? Dzieci z rocznika 2010 ktore teraz chodza do zerowek zostana w nich jeszcze na nastepny rok a pozniej do szkoly? A te z rocznika 2009 ktore teraz poszly jako 6 latki do szkoly no trudno beda pokrzywdzone?

Re: Sześciolatki w szkole - sukces reformy!!!

czytałam, moge powiedzieć i wiele razy przytaczałam tutaj przyklad dzieci ze szkoly moich dzieci- 6 latki (tak, te wybrane) radza sobie konsekwentnie lepiej od I klasy niż 7 latki. cieszę sie, jako matka "całe zycie 6 latki", ktore radzi sobie śpiewająco.

Re: likwidacja zerówek w przedszkolach

Ratusz namawia, dobrze, ze nie napisali Ratusz naciska. tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,ratusz-namawia-wysylajcie-6-latki-do-szkol,190888.html Czyli

a dlaczego ci przeszkadza wolnosc,

ktora otrzymali rodzice? Kiedy Tusku kiedys zarzadzil, ze do szkoly musza isc 6-latki, a szkoly musialy wprowadzic nauke na dwie zmiany to ci nie przeszkadzalo. PS. Wnuczka mojego brata dzieki intensywnej pracy babci i rodzicow odrobila w ciagu 16 miesiecy zaleglosci w stosunku do starszych

Re: Mucha

Astra, jezeli ktos posyla do szkoly pierwsze dziecko to ma o szkole zerowe pojecie. Jezeli do pierwszej klasy ida razem 6 latki (za zgoda rodzicow) i 7 latki, to jest to glupi system bo w tym wieku roznica w rozwoju jest duza. Warunki w polskich szkolach to jest tylko pretekst, nic wiecej.

j francuski Ursus

witam,potrzebuje korepetytora badz szkoly godnej polecenia dla 6 latki ,dziekuje

Re: Nadwrazliwe dziecko w szkole

triss_merigold6 napisała: "niż uznac, że system zmuszający 4-latki d > o chodzenia do szkoły jest szkodliwy" Wiele dzieci uwielbia swoje szkoly tak jak twoja corka swoje przedszkole. Nie wiem czy system jest szkodliwy, moze jest. Na pewno to co dzieje sie na linii moja corka-szkola jest dla

Re: bzdury piszesz

w szwajcarii ten system tez jest niejednolity... sa szkoly, gdzie teraz 6 latki juz czytaja i sa szkoly, gdzie wlasnie maja wprowadzana pierwsza literke.

Re: 2010 zerowka po raz drugi czy do I kl? Co rob

dzieci w Finlandii ktora jak przypomne ma najlepsza opinie na swiecie tez ida jako 7latki :P tymniemniej co zauwazono w liscie z akademii PAN do premier wczesna edukacja ma znaczenie przedewszystkim dla dzieci zaniedbanych. zamiast klocic sie czy 6 czy 7 latki powinny isc do szkoly rzad powinien

Re: 6-latki, a matura w wieku 17 lat

A teraz ile lat maja maturzysci? Z tego co kojarze to 19 (o ile to liceum a nie technikum) a nie 18. Wiec jesli pojda do szkoly jako 6-latki to mature beda zdawac w wieku odpowiednim czyli 18 lat. W koncu nie beddzie kuriozum pelnoletnich osob w szkolach srednich na utrzymaniu rodzicow.

Re: Mucha

maria421 napisała: > Astra, jezeli ktos posyla do szkoly pierwsze dziecko to ma o szkole zerowe poje > cie. Oczywiście, bo żyje na pustyni informacyjnej:))) > > Jezeli do pierwszej klasy ida razem 6 latki (za zgoda rodzicow) i 7 latki, to > jest to glupi system bo w tym

6-latki do szkoly?

Co o tym sądzicie? W tym roku od września można posłać 6 letnie dziecko zamiast do zerówki to już do pierwszej klasy. Na razie wszystko zależy od woli rodziców. Za rok to już będzie obowiązek. Sama mam syna właśnie w tym wieku, ale nie chcę mu skracać dzieciństwa dlatego zapiszę go do zerówki.

Re: pytanie do mam dzieci z 2010 roku

A ja troche zazdroszcze rodzicom dzieci z 2010r. Gdyby moja była z tego rocznika zrobiłabym jej test gotowosci szkolnej w ppp i jesli wypadlby pozytywnie poszlaby do szkoly jako 6-latka. Rocznik bedzie mały, co oznacza mniejsza konkurencje do dobrego gimnazjum, liceum, na studia. Poza tym moglby

Re: Nie wysyłajcie szesciolatków do szkół...

podpowiadasz Polakom rozwiazania, ktore w UK sa nieakceptowalne? to zart? tez mieszkam w UK, dzieci ida do szkoly nie rocznikowo ale w zaleznosci od daty urodzenia! o tym zapomnialas powiedziec;) 6-latki nie moga same wracac do domu ze szkoly w UK! szkoly wygladaja w UK zupelnie inaczej (ale

Re: Kiedy młodzi ludzie...

joanna29 napisała: > W wieku 6 lat dziecko nie jest gotowe isc do szkoly. A w wieku 14-16 juz ma pra > cowac. Są kraje gdzie już 10-12 latki składają Twojego iPhona, kleją twoje Nike'i lub wyszywają Twoją bluzeczkę. Można?! Można!

Re: PIS a szesciolatki w szkolach

beverlyja90210 napisała: >A te z rocznika 2009 ktore teraz poszly jako > 6 latki do szkoly no trudno beda pokrzywdzone? wygrane a nie pokrzywdzone! i nie sądzę aby PIs strzelił sobie w pietę i zatrzymał cały rocznik. Co oni teraz zrobią biedaki? Jak wybrną? -- Nigdy nie jest tak

Re: szczyt nadopiekuńczości

6latki to same do szkoly chodza -- "...ich bin ein schlechtes Vorbild na und wer sagt was schlecht ist?ich passe nicht in dein Konzept, egal mir geht es prächtig (...) die Welt ist klein denn ich betrachte sie von oben,ich bin unerzogen,abgehoben(...)das ist meine Sache, warum ist das ein Problem

Re: Nie posyłajcie 6latków do szkoły!

(btw 4 latki to do zerówki w uk ida) ale tu nie ma czegos takiego jak "zerowka" w wydaniu klasycznym, polskim. Reception rocznik jest w szkole przeciez i odbywa sie po przydzieleniu dziecka do szkoly juz. Dzieciaki ida do tej reception klasy w wieku miedzy 4-5 rokiem zycia ( od wrzesnia do konca

Re: Straszny syf z tymi szkolami :(

Pacz pani a w De dalej dzieci ida jako 6latki :-P ba nawet istnieja szkoly gdzie klasy sa 1-4.Czyli 6,7,8,9latki razem. Mój syn nudzi sie w przedszkolu,na szczescie idzie do szkoly,jako 6latek:-P -- "...ich bin ein schlechtes Vorbild na und wer sagt was schlecht ist?ich passe nicht in dein Konzept

Re: 6-latki do szkoly?

Niestety zadnego odciazania programowego nie bedzie. A ja nie wyobrazam sobie tak malych dzieci dzwigajacych ciezkie plecaki. Malo ktory 6-latek wysiedzi w jednym miejscu 45 minut.

Re: Wakacyjna swoboda dzieci - zaczęło się :/

U nas 5latki moga same przebywaja na placa ch zabaw 6latki chodza same do i z szkoly.Pozwalam -- "...ich bin ein schlechtes Vorbild na und wer sagt was schlecht ist?ich passe nicht in dein Konzept, egal mir geht es prächtig (...) die Welt ist klein denn ich betrachte sie von oben,ich bin unerzogen

Re: bzdury piszesz

Polecam Instytut Badań Edukacyjnych w skrócie jeden (z wielu) art www.rp.pl/artykul/10,989096-Szybciej-do-szkoly-6-latki-przegrywaja.html

Re: Mamy najnowsze badania szkolne.

No wlasnie , chodzi o to "nadto " , wczesniej nazywalas to " nieznacznie " . w/g mnie ta roznica w mozliwosciach i szybkosci opanowania materialu jest tylko jedna , pozostale to spoleczne , ruchowe i inne ktore wplywaja min na pozycje w grupie, samoocene i inne . nie mowie ze 6 latki do szkoly isc

Re: 6-latki do szkoly?

ja tez za , ale pod pewnymi wraunkami. Glownie chodzi mi o to ze fajnie by bylo jak by ten dodatkowy rok przyczynil sie do odciazenia programowego z nastepnych lat. No i przydaloby sie wiecej zajec grupowo- praktycznych a nie same wkuwanie regulek i wiedzy rodem z encyklopedii.

Re: 6-latki do szkoly?

.Dziecko w wieku 6-lat powinno w zerówce stopniowo przyzwyczajać się do obowiązków szkolnych.Jeszcze zdąży natargać się plecaka.Moim zdaniem podjęłaś dobrą decyzję

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

dobrze - to jeśli rocznik 2005 w 2011 idzie jeszcze dobrowolnie, to znaczy, że edukację w szkole rozpocząć może w 2012, a skoro 2006 już obowiązkowo to czy one spotkają się w jednej klasie? bo jeśli tak to jest to dla mnie paranoja

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

ministerstwa, które mam nadzieję rozjaśnią Ci to i owo. www.men.gov.pl/images/stories/pdf/harmonogram.pdf www.6latki.men.gov.pl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=193

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

odpowiedz już dostałaś,więc tylko dodam od siebie ze mam córkę z końca roku 2006 i nie wiem jak to będzie roczniki 2005 i 2006 sa duzymi rocznikami,klasy będą przeładowane byc może będa chodzic w systemie zmianowym,szkoly sa nadal nie przygotowane,pieniędzy brak dla mnie porazka mam wielki żal o tą

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

czyli generalnie póki co może być tak że dziecko w np. 3 klasie może mieć 8 lub 7 lat tak?no bo jeśli pójdzie do szkoly jako 6 latek to w 3 klasie ma 8 lat a jeśli pójdzie jako nieobowiązkowy 5 latek to w 3 klasie ma 7 lat. moja córa tez rocznik który już ma obowiązek jako 6 latek pójść ale mam

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

to juz zalezy od szkoły i możliwości oczywiście ze mogą sie spotkać w jednej klasie teraz dobrowolnie idzie 1-2 dwoje dzieci wczesniej więc za rok będzie podobnie dzieci z praktycznie z całego rocznika 2005 i nowego 2006 sie spotkają w pierwszej klasie wyobrażasz sobie co będzie? i tu już nie wazne

Re: na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

Linków ci nie podam, ale jestem z tematem na bieżąco, bo mam w domu rocznik 2004 i 2005 :-) We wrześniu 2012 do I klasy idą obowiązkowo: - wszystkie dzieci z rocznika 2006 - te z rocznika 2005, które nie poszły dobrowolnie rok wcześniej Co niestety oznacza strasznie przeładowane klasy... Przynajmni

na czym polega reforma?6cio latki do szkoly?

mam dziewczyny pytanie- jestem mamą 4 latka- rocznik 2006 i chciałabym poznać kolejną opinię n/t reformy i tego jak to ma wyglądać - jeśli się mylę to mnie poprawcie ale z tego co wiem, to mój syn już za dwa lata obligatoryjnie idzie do pierwszej klasy to rozumiem, ale czy on spotka się w tej pi

Re: Świnoujście-poczatek

a jak z praca na caly etat??jest cos?? z opieka nad dzieckiem raczej nie bede miala problemu,syn ma 5 lat wiec pewnie pojdzie tez do szkoly,bo w pl chyba 5 latki juz zerowke zaczynaja,czy 6 latki??orientujesz sie??

Re: Co jest takiego strasznego dla 6 latka w 1 kl

nie chodzi tylko o 6 latki. takich szkol, ktora ty opisujesz jest chyba niewiele. przynajmniej wiekszosc dziala calkowicie inaczej. nie rozumiesz, ze obowiazek szkolny dla 6 latkow nie idzie w parze w postawaniem takiej szkoly jaka opisujesz? wiekszosc szkol jest ledwo przystosowana dla 7 latkow

Re: :-D Druga połowa 2011 - nie odraczamy ;-P

W szkole mojej corki, zedne dziecko nauczyciela nie poszlo do szkoly jako 6latek, wyjatkiem byla wnuczka dyrektorki, no ale to nie babcia podejmowala decyjze, ale wiem, bo sama mi mowila, ze bardzo nie chciala, zeby wnuczka szla wczesniej do szkoly.Bardzo nie chciala.Do dzis zaluje, ze dzieciak

Re: Nadwrazliwe dziecko w szkole

szkoly ida 4 latki i niestety jest ich przecietnie w grupie ok. 20, rzadko mniej, czesto wiecej. W tej szkole tak rozwiazano problem, ze przedpoludniowe zajecia prowadzone sa w dwoch grupach po ok. 15 osob. Ale juz popoludniowka idzie po calosci. Inna szkola o ktorej myslalam ma w grupie 20 dzieci. A

Re: Emigrantki-udogodnienia zycia codziennego

> - juz 6latki jezdza do szkoly komunikacja miejska Rozwinęłabyś? To ciekawe. -- Życie w Zatoce Perskiej

Re: Nie wysyłajcie szesciolatków do szkół...

> Ile swoich dzieci posłałaś do polskiej szkoły jako 6-latki? > Ja dwóch synów, odnaleźli się bardzo dobrze. no ja tez dwoch synow. wprawdzie w niemieckiej szkole, przygotowanej dla 6-latkow. tutaj jest obowiazek od 6 lat dla kazdego dziecka z pierwszej polowy roku, druga polowa idzie rok

nie rozumiem...

i zpytalbym tych rodzicow... skoro wedlug nich ich dzieci rok temu nie byly gotowe do szkoly..a w tym roku s... to sa na takim smym poziomie, jak 6 latki, ktore sa teraz gotwe do szkoly... ludzie sa dziwni

3+6+3 albo raczej 4+5+3

Dlugi czas bylam zwolenniczka 4+4+4, ale uznaje sens argumentu z opoznieniem konca edukacji obowiazkowej. Szczegolnie teraz, gdy do szkol ida 6-latki, osiem lat edukacji obowiazkowej oznaczaloby koniec edukacji w 14 roku zycia. Ale zmiana miedzy podstawowka i gimnazjum powinna byc wczesniej, zeby

Re: czy dobrze będzie mieć wybór ws 6 latków?

> Dlatego nie mogli zrobić jak w Niemczech ? > ze dzieci z 1 polowy roku jako 6 latki a z drugiej jako 7 latki ? Miedzy 01.07. a 30.06 nastepnego roku jest taki sam rok roznicy jak miedzy 01.01 a 31.12. roku tego samego, wiec co za roznica ktora data jest graniczna/dzielaca roczniki

Przyjmę ubranka i zabawki dla 3 dzieci.

że wyszlismy na prosta. Pracowalismy na umowy, ja wrocilam do szkoly, w miedzy czasie otworzylismy dzialalnosc gospodarcza (remonty). Lecz wspolnik nie wywiazal sie ze swoich zobowiazan i niestety musielismy je splacac samodzielnie. Jak wiadomo jest okres zimowy i niestety to co uda sie zarobic nie

Re: czy dobrze będzie mieć wybór ws 6 latków?

Twierdzilam gdzies,ze sam?normalni rodzice zbieraja dzieci w tlumie i dzieci wiedza jak sie poruszac w tymze tlumie.Moje dziecko nie potrzebuje chodzenia za raczke,6latki chodza juz same do szkoly i z niej wracaja. -- "...ich bin ein schlechtes Vorbild na und wer sagt was schlecht ist?ich passe

Re: odroczenie dziecka - 1 klasa

-poszedl jako 6 latek do szkoly. no ale to tak jak mowie byly inne czasy i takie dzieci z innych rocznikow to ewenement. teraz to jest na porzadku dziennym ze w klasie to taka mieszanka jest. jeszcze tak z wlasnego doswiadczenia po 2 miesiacach szkoly-to czasem sie zastanawiam czy nie lepiej tym 6latkom jest w

Re: Pytanie referendalne...

rok. Sprawa 6 cio latkow jest dyskusyjna,poniewaz na zadnych naukowych dowodow na to, ze ich objecie nauka szkolna przynosi komukolwiek jakakolwiek korysc. Ja bym sie przychylal do opinii, ze wczesniejsze pojscie do szkoly - to 18latki na rynku pracy a nie 19latki, czyli chodzi o szybsze pojawianie

Re: Stopnie w I klasie - szesciolatki

sa ograniczone do minimum. Zdecydowanie nie uwazam, ze 6-latka juz trzeba zaczac przyzwyczajac do wyscigu szczurow. Psychika 15-latka zniesie to zdecydowanie latwiej. Tak samo kuriozalne jest zalecenie, zeby 4-latki w przedszkolu przyzwyczajac do siedzenia w spokoju przez 45minut, bo inaczej jako 6

Re: "Jestem gotowa zginąć, żeby tych gimnazjów br

oleg3 napisał: > Chciałbym przypomnieć migawkę z debaty Kopacz-Szydło. Na zarzuty pretendentki, > że państwo bezdusznie przymusza nieprzygotowane 6-latki do realizacji obowiązku > szkolenego, premier odpowiada (cytuję z pamięci): > - To nieprawda! 56% 6-latków ma załatwione

Re: 2010 odraczacie?

innego polityka. Co z tego ze jako 4 latek proste slowa w ksiazevzkach sklada i w pamieci dodaje i odejmuje do 10 a na przedmiotach dp kilkudziesieciu. Rozwoj intelektualny jest wazny ale nie on jeden decyduje o gotowosci szkolnej. Poza tym chodzindo.przedszkola w ktorym 6 latki opanowuja material

ciekawy artykuł o naszych sześciolatkach

www.rp.pl/artykul/19,989096-Szybciej-do-szkoly--6-latki-przegrywaja.html

Re: Ile procent sześciolatków "odroczonych"?

nie wnikalam w takie statystyki na skale kraju, nie wiem, ile dzieci z grupy przedszkolnej syna nadal w niej zostanie, ale mam informacje ze szkoly. Na 160 dzieci przyjetych do klas I (6- i 7 latki) maja ok. 50 zaswiadczen o odroczeniu 6 latkow. Ja swojego syna zostawiam jeszcze w zerowce (6 lat

Re: Sześciolatki w szkole - sukces reformy!!!

Przeciez to sie nie zmieni,te dzieci które maja zaplecze zawsze beda lepsze,obojetnie kiedy pojda do szkoly.Mimo cyrkow z wprowadzeniem 6latkow do szkol dann rade te 6latki wyprowadzic na prosta. -- "...ich bin ein schlechtes Vorbild na und wer sagt was schlecht ist?ich passe nicht in dein Konzept

Re: Mucha

astra18 napisała: > Jeżeli rodzice maja do wyboru szkołę w której dzieci uczą się w systemie zmiano > wym albo klasy liczą po 35 dzieci to wcale nie jest takie głupie, bo takie szko > ły w Polsce jeszcze są i do takich właśnie szkół wciskane są 6 latki. To jest glupie, bo to izoluje

Re: popieram w 100%

to mnie wnerwia najbardziej w szkole.. ODracanie tematu.. ze przeciez nasze 6'latki takie zdolne.. a tu sei im zabrania uczyc.. , tak zeby nikt nie zauwazyl.. ze jak skoncza nauke., krocej do szkoly beda chodzic.. to panstwo mniej kasy w to włozy... ze szybciej do pracy pojda. (lub na bezrobocie

Akademia Dobrej Eduk. im. gen. Sowińskiego OPINiE

poszczególnych roczników, uczą się w małych grupach różnowiekowych, tworzonych zależnie od predyspozycji i zainteresowań. Jak to wygląda w praktyce, czy dzieci są zbierane "do kupy" i np 6latki przerabiają to co 10latki? A w ogóle szukam dobrej szkoly na Woli, POMOCY!

od kiedy 6-latki do szkoly?

Czy wiecie moze jak sie posuwaja prace nad tym pomyslem? Jak to jest, do kiedy powinno byc cokolwiek wiadomo? Aga -- mama Magdusi (19.04.2001) i Mateuszka (20.04.2004) Mateuszek

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - 6 latki do szkoly

Zdjęcia - 6 latki do szkoly

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Regulamin