Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Depresja a RENTA ?

Czy ktokolwiek z Was byl lub jest w tak zlym stanie z powodu depresji, ze staral sie lub ma rente ? Czy uwazacie, ze depresja moze doprowadzic do tak zlego stanu, ze renta staje sie jedyna opcja jezeli mowimy o finansowym utrzymaniu sie ?

Re: Depresja a RENTA ?

Strasznie smutna sprawa z ta renta w depresji.Czy ci pojebancy z urzedu nie rozumieja, ze staranie sie o rente to dla chorego ostatecznosc i musi byc z nim totalna klapa,ze sie po nia zglasza ? Ja nie wiem ale przypuszczam, ze renta to sa przyslowiowe grosze za ktore ledwo mozna oplacic

Re: Depresja a RENTA ?

nie da sie przetrzymac kiedy jest sie samotnym. Znam ludzi w Polsce ktorzy sa na rencie z powodu depresji. Dominuje zwykle lek o przetrwanie ktory nakreca depresje. Jak mozna przetrwac za 630 zl kiedy sama oplata za mieszkanie wynosi 330 zl. Tego leku nie da sie odpedzic w zaden sposob, pojawia

renta w związku z depresją

Kuzynka od lat choruje na depresję, ostatnio lekarz zasugerował jej staranie się o rentę chorobowa w związku z pogorszeniem stanu zdrowia. Jaką grupę renty może dostać, czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Re: Depresja a RENTA ?

Nie starałeś się bo Twój stan był najwidoczniej taki, że mogłeś się nie starać. Ja heroicznym wysiłkiem przez 18 lat walczyłam o to, zeby pracować wbrew zdaniu mojego lekarza, który rentę sugerował mi juz od dawna). Wielokrotnie byłam kierowana przez pracodawcę na badania do lekarza medycyny

Re: renta w związku z depresją

niestety muszę panią zmartwić, iż jest coraz trudniej w tej chwili uzyskać rentę na cokolwiek. Ja choruję już od lat między innymi na depresję i dali mi tylko częściową niezdolność do pracy. Oczywiście się odwołałam i wtedy już przyznano mi całkowitą niezdolność, ale to przede wszystkim ze mam inne

renta na zaburzenia borderline,depresja

Jak to jest z dostaniem renty na zaburzenie osobowości typ borderline oraz depresje umiarkowaną to wszystko potwierdzone pobytami w szpitalach i 14 miesięcznym leczeniem w PZP. Lekarz wystawił mi zaświadczenie, że nadal muszę się leczyć. Jestem po próbach samobójczych :((

Re: Depresja a RENTA ?

A co sie stalo Awanturko, dlaczego jest teraz ciezko ? Jesli mozesz o tym napisac to odpisz. Serdeczne pozdrowienia.

Re: Depresja a RENTA ?

Mam 630 zł po 17 (coś koło tego) latach pracy w zawodzie nauczyciela. Przy całkowitej niezdolności do pracy miałabym coś około 900.

Re: Depresja a RENTA ?

Lucyna dobrze mówi - jak się jest w złym stanie to i o rentę czy tez zarejestrować się w urzędzie pracy ciężko. A z tego co wiemy (Awanturka przykładem żywym) to walka o rentę może doprowadzić tylko do szału bądź zabójstwa orzecznika, czy też niestety pogorszenia stanu :(

Re: Depresja a RENTA ?

a jakie to ma znaczenie, dla lekarza orzecznika nie jest ważna wysokość świadczenia tylko to żeby go wogóle nie przyznać. -- wiosna. wiedziałam że tak będzie

Re: Depresja a RENTA ?

Strasznie mi Ciebie zal Awanturka ... :( Mialabym ochote udusic ta babe z komisji ! Ciesze sie, ze w koncu Ci ja przyznali.Jak sie czujesz na ta chwile? Czy bedziesz sie starala o przedluzenie renty? Zycze duzo zdrowka i pozdrawiam!

Re: Depresja a RENTA ?

często jestem w takim stanie że nei mogę zarobić na siebie, ale wtedy też nei jestem w stanie załatwić renty, a jak jestem w stanei załatwiać cokolwiek to jestem też w stanie zarobić na siebie i koło się zamyka. -- wiosna. wiedziałam że tak będzie

Re: Depresja a RENTA ?

Mskiaq 330 zł za mieszanie? Chyba nie w Warszawie. 500 czy 600 zł renty nie starczyło by na nic, zważywszy na ceny leków, to że nie są to leki refundowane pomimo literki P na recepcie, wizyty u psychiatry czy psychologa. Generalnie do dupy. Po prostu wg wielu ludzi "trzeba wziąć się w garść a

Re: Depresja a RENTA ?

kwiatek.lotosu napisała: > Czy ktos z Was wie ile to jest miesiecznie ? To zależy od tego ile się zarabiało pracując i jak długo się pracowało. Minimalna renta to 489,44 zł (przy częściowej niezdolności do pracy) lub 636,29 zł (przy całkowitej niezdolności do pracy). Ale są i renty

Re: Depresja a RENTA ?

A myslisz, ze u mnie nie było tych czynników?? Dokładnie te same - i pracować nie mogłam. I takie są doświadczenia wielu ludzi wiem, ze Twoje doświadczenia są inne, ale nie mozna ich uogolniać i Twierdzić, ze kazdy jak się dostatecznie postara (motywacja, wola itp. itd. ) to może pracować. Tak

Re: Depresja a RENTA ?

, pracownikow i dla samego chorego.Wprowadza duzo napiecia w miejscu pracy i przykrego zainteresowania osoba chora.Wiem, bo przez to przeszlam,moze doprowadzic to czlowieka do tak wielkiego napiecia ze do samobojstwa sa dwa kroki.Pamietajcie ludzie, ze renta nie jest na zawsze, jest na czas podreperowania

Re: Depresja a RENTA ?

. Dominowala wola, byla silniejsza niz strach, bol, byla rowniez motywacja ktorej nie moglem zignorowac. Wygralem wiele, dla siebie zycie, bez depresji i schizofrenii a takze wiare i pewnosc ze mozna pozbyc sie kazdej choroby psychicznej. Serdeeczne pozdrowienia.

Re: Depresja a RENTA ?

zauważyć, że, zwłaszcza obecnie, ZUS nie przyznaje renty z powodu tego, że komuś się nie chce pracować, ale dlatego, że chory do pracy nie jest po prostu zdolny i żadne chcenie, silna wola czy motywacja do pracy go zdolnym nie uczynią. Zgdzam się z Awanturką, że twierdzenie, iż skoro ja mogłem pracować

Re: Depresja a RENTA ?

pani sprawne, jest dużo prac, które wykonuje się rękami a nie głową" - rentę dostałam po odwołaniu (częściowa niezdolność do pracy na 2 lata), kolejna komisja w tym roku. Przedtem byłam po czterech wielomiesięcznych pobytach w szpitalu (w ciągu ostatnich pięciu lat) i elektrowstrząsach. Przez

Re: Depresja a RENTA ?

pozytywne, przynosi nadzieje, ze mozna powrocic do pracy i normalnego zycia. To prawda ze takie twierdzenie potrafi wywolac rowniez poczucie winy ale poczucie winny to jedna z glownych przyczyn depresji. Trzeba nauuczyc sie pozbywania poczucia winy, zrozumiec szkodliwosc takiego myslenia. Poczucie winy

Re: Depresja a RENTA ?

Stwierdzenie, że ktoś nigdy nie będzie mógł pracować jest w oczywiśsty sposób nieprawdziwe. Nikt tego ani o sobie ani o innym człowieku nie może powiedzieć (rzeba być samym panem Bogiem, żeby to wiedzieć). Mnie też tego nie powiedziano. I obecnie pracuję (w pwwnym sensie) pomimo renty. Znając

Re: Depresja a RENTA ?

, kto może pracować, a kto nie, a kto się leni i o rencie, to w ogóle nie wiem, o czym ta dyskusja. Przecież mając 500 zł m-cznie, to tylko można mieć na "chipsy i fajki". Bez pomocy np. rodziny nie da się utrzymać. I podejrzewam, że każdy w awanturze prędzej czy później usłyszy, że on nie

Re: renta w związku z depresją

częściowa i, zwykle, na początek na określony czas - 2 lata zwykle. całkowita niezdolność, gdy jest potwierdzone np. pourazowe, organiczne uwarunkowanie poważnych obniżek nastroju. wtedy renta nieco wyższa - niedużo - około 100 zł.

Re: renta w związku z depresją

i weź tu potem się przyznaj w robocie że na depresję się leczysz, sama bym do pracy nie przyjęła boby mi firma padła. -- wiosna. wiedziałam że tak będzie

Re: renta w związku z depresją

a i zasiłek rehabilitacyjny to nie 100% tylko przez pierwsze 3 mies. 90% a kolejne 3 mies. 75% pensji - co dalej jeszcze nie wiem

Re: renta w związku z depresją

Nie wiem, ale wydaje mi się, że nie. A nawey jeżeli tak to świadczenie dalej wypłaca ZUS (jakm jest zatrudniona to pracodawca).

Re: renta w związku z depresją

O rentę bardzo trudno - na początek pewnie dostanie rentę z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Wysokość uzależniona od stazu pracy i osiąganych dochodów - minimalnie coś 530 zł na rękę (może trochę wyżej - nie śledzę na bierząco) Jeżeli kuzynka pracowała i jest na L_4 lub przestała

Re: renta w związku z depresją

Kuzynka pracuje, ale ostatnio jest na L4,bo ma się coraz gorzej, do emerytury ma jakieś 8 lat, staż pracy ok. 30 lat. A czy w czasie świadczenia rehabilitacyjnego może zostać zwolniona?

Re: renta w związku z depresją

Po pół roku L4 można iść na rehabilitacyjny ale papiery składa się na 6 tyg. prze zakończeniem 182 dni zwolnienia. Świadczenie moze trwać do 1 roku ale zazwyczaj na pierwszej komisji dają do 6 mies. a potem można składać o przedłużenie (ja właśnie złożyłam papiery). W trakcie rehabilitacyjnego p

Renta i bezczynnosc tylkopoglebi depresje

musicie miec prace,obowiazki inaczej bedzie jeszcze gorzej, nadmiar bodzcow jest lepszy od ich niedoboru

Re: czy wiecie cos na temet renty na depresję?

a tak BTW - gdyby wszyscy chorzy na depresję przechodzili na rentę,to ten kraj dawno ogosiłby bankructwo : nie pamiętam danych statystyzcnych dot,zachorowań na depresję wPolsce,aleto naprawdę spora liczba!

Re: To i ja nawiażę do innego wątku - strategia

druginudziarz napisał: > Ale Marek pisze o tendencji a ta jest wyraźna. --------- A gdzie to niby Marek pisze o "tendencji"? Marek napisał: "jak się zanadto wybrzydza, zostaje się na lodzie w pakiecie z samotnością i depresją." > "Osoby żyjące samotnie 1,81 razy częściej mają depresję

Re: Gdy będziecie zabijać...

Obawiam sie ,ze wieloletnie zalatwianie rent"na psychiatre",podwazylo zaufanie do psychiatrow.Teraz o to juz coraz trudniej,wiec moze wszystko wroci do normy.Jak komus grozila utrata pracy,to biegiem do psychiatry i juz depresja.Wiadomo przeciez,ze depresja prawdziwa powoduje ucieczke od pracy

depresja, łuszczyca - czy warto starać się o rentę

. Jeden w ogóle był szczery do bólu: powiedział, że szkoda mojego czasu i pieniędzy. Depreja - mam ją od kilku lat. Leczenie to loteria: zmiana lekarstwa, jeśli poprzednie już nie skutkuje, pomaga, albo pogarsza mój stan. Powód depresji to brak pracy i związana z tym moja beznadziejna sytuacja: osób 50

Re: Do Autorki

Nawet "najlepszy" model może przestać działać pod życzenie autorki (popaść w depresję, stracić zdrowie, stracić pracę, wreszcie- pójść na marną rentę czy emeryturę). I co wtedy? Kop albo frustracja. Dla mnie problem leży w niej samej.

Re: Serdecznz paczka

W przypadku tego człowieka, depresja jest uzasadniona i całkiem realna, a zatem wizyta u psychiatry uprawniona i może być pomocna w uzyskaniu renty. kogucik.2872 napisał: > jak postawią na swoim, to nie będzie żadnych kosztów. > A dokumenty do renty należy złożyć swoją drogą. >

Re: czy wiecie cos na temet renty na depresję?

fobik napisała: > Hej! > Czy wiecie moze w jaki sposob mozna uzyskac rente na depresje? nie mam juz > sily pracowac i lada dzien mnie wywala...czy sa na to jakies przepisy? > pozdrawiam Hmm nie tak prosto no i trzeba odbyć pobyt w szpitalu.I to pewnie byłaby tylko czasowa renta a

Re: zapedzona w kozi rog

Skoro posiadasz orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, to masz szansę na najbliższej komisji lekarskiej w ZUS uzyskać orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy. To zwiększyłoby Twoje dochody z renty o 25% i poprawiło trochę sytuację finansową. Większą szansę na uzyskanie takiego

Re: Renta i bezczynnosc tylkopoglebi depresje

Bonifacy nie pieprz bez sensu, przeczytaj jak nam Stasio ozdrowial na zasluzonej rencie wlasnie

Re: czy ktoś ma rentę i pracuje?

Nie pracuję. Jestem na rencie i mam II stopień niepełnosprawności. Już pisałam kiedyś w poście, że pracodawcy chcą, by opisać im symbol niepełnosprawności w mailu. Napiszesz - nie zatrudnią Cię, bo gdzieżby wariata? Nie napiszesz, to pewnie nie jesteś zaangażowana i masz w d..e pracę. Siedzę w domu

Re: renta na zaburzenia borderline,depresja

O tym czy należy się renta z tytułu niezdolności do pracy, zadecydować, może wynik badania przeprowadzonego przez Lekarza Orzecznika ZUS. Renty z tytułu niezdolności do pracy. Niezdolność do pracy to całkowita lub częściowa utrata zdolności do pracy zarobkowej z powodu naruszenia sprawności

Re: lampa antydepresyjna

Obserwuję zwierzaki. Mam kotkę,królicę,papugę i chomika. Są teraz depresyjne.Kotka przesypia prawie cały dzień,pozostałe też jakieś ospałe. Ja podtrzymuję się kawą. Ale do rzeczy. Nie mam lampy antydepresyjnej bo nie wiem jaka to ale.....oszczędzam światło.Mam 728zł renty miesięcznie,płacę rachunki

Re: To i ja nawiażę do innego wątku - strategia

zmieściłoby się i nie miało takiej siły przekazu hasełko" "palenie tytoniu zwiększa ryzyko raka". > A co to jest ta "skłonność do depresji"? to coś jak blond włosy? ;) > Przecież depresja nie jest wrodzona, depresja jest odpowiedzią psyche na warunk > i w jakich się przebywa

Dziwna rodzina ze Szlachetnej Paczki

rodzina, którą w tym roku wybrali, jest jakaś... dziwna. Samotny facet, 53 lata, na rencie z powodu uszkodzonego kręgosłupa (pamiątka z wojska gdzieś z czasów stanu wojennego). Mieszka z opiekunką (!) - młoda dziewczyna z depresją, która ponoć uniemożliwia jej podjęcie innej pracy (ale nie uniemożliwia

Re: czy wiecie cos na temet renty na depresję?

Sama nie staralam sie o rente, chociaz moj lekarz pare razy sugerowal, gdy bylo gorzej, ze sie kwalifikuje, ze moze trzeba by bylo o tym pomyslec. Ja jednak staram sie jak do tej pory byc czynna zawodowo. Rozumiem, jednak, ze mozesz byc w takiej sytuacji, ze renta to jedyne rozwiazanie, ze juz nie

Re: To i ja nawiażę do innego wątku - strategia

sid.le.niwiec napisał(a): > > OK, przyjmuję na wiarę, że singielskie życie oznacza samotność i depresję > > A ja nie przyjmuję, bo może też oznaczać wolność, spokój, satysfakcję. Kwestia > potrzeb i charakteru. Tak jak podejście "jak się nie ma, co się lubi, to się lu >

Mam dokumenty:

Decyzję o rencie, wezwanie do ZK i decyzję z UP o uznaniu za bezrobotną bez prawa do zasiłku. -- http://blanka-rudy.xn.pl/ Każdy objaw depresji powitaj z radością i entuzjazmem. Depresja pomyśli, że ma do czynienia z idiotą i ucieknie - Robert de Niro.

Jak można łatwo okraść psychola.

Najpierw ktoś z rodziny go ubezwłasnawalnia,potem zabiera mu się wszystkie pieniążki(renta),że niby niezaradny życiowo,kupuje sobie dobra materialne a w Sądzie pokazuje się kwitek na zakupy że niby dla biednego chorego z dobroci serduszka się nakupowało tyle dóbr by z głodu nie zdechł. Przychodzą

Re: A polskie seriale lubicie? Jakie?

laweczce sa bezbledne:)))) Pare miesiecy temu zrobilam sobie prezent i zamowilam cala pake polskich filmow i seriali, min. Rodzinka.pl; Przepis na zycie, Glina, Pitbul, Ekstradycja, Rozlewisko. Czekaja na nastepny epizod depresji:) -- Jak za posiadanie penisa będą przyznawać rentę, to ja będę wtedy

Renta w SM i depresji.

;odpoczynek" bo nie wyrabiam. Czy mam szansę na otrzymanie renty? Czy fakt , że na pierwszy rzut oka nie wyglądam na osobę chorą dyskwalifikuje mnie ? Czy jest sens zawracać sobie tym głowę?

Re: co kiciusiu,

zębami tak nie jest (rany, ja naprawdę muszę tłumaczyć takie rzeczy?). Tak, wiem że niepłodność, depresja, rozpad więzi, itp. (tak jak pisałam, z resztą nie tylko ja - psycholog lub psychiatra jest od takich rzeczy). Ja mam chandrę jesienią i dlatego staram się wtedy wyjechać gdzieś, gdzie cieplej i

Re: PO znów się sprawdziło-Inwalidce ZUS zabrał r

Chlapnąłeś zapewne z głupoty, ale "na głowę" też dają renty, z wieloma chorobami psychicznymi pracować nie można albo są częste przerwy w pracy. Są też tacy, którzy te choroby symulują. Inna rzecz, że jest również wielka rzesza ludzi z rzetelnie rozpoznanymi chorobami psychicznymi, którzy przez

Re: Cena neoliberalnego turbo-kapitalizmu

eva15 napisała: > Otóż przeszła i to na warunkach znacznie gorszych niż wschodnioniemieckie. DDR > ony miały przynajmniej starszego, bogatego brata (RFN), który zapewnił ludziom > przegranym minimum socjalne, przeliczenie kasy na kontach i zwłaszcza przeliczn > ie rent

jak reagowac?problematyczna znajoma..

W zeszłym roku na jesień zle sie czułam, depresujnie. Moja mama natomiast zna sie z ordynatorem psychiatrii wiec mnie skonsultowala i stwierdzono depresje sezonową. Czyli na jesien, zime gorsze samopoczucie. Zalecenia wyjazdy w sloneczne miejsca, naslonecznianie sie, lampy przeciwdepresyjne w

Re: Zestresowałam się historią rozbitego samolotu

clarissa3 napisała: > Czy depresja to choroba psychiczna? Z tą depresją to rzecz arcyciekawa, ponieważ ona może być i chorobą psychiczną i objawem choroby (niekoniecznie psychicznej) i reakcją sytuacyjną lub zaburzeniem psychicznym. > Czy uwazasz ze ludzi cierpiacych na depresje

Re: Zycie z dziewczyna z CHAD

Wychowanie, osobowosc i stan umysłu tej młodej kobiety oraz jej przyzwyczajenie do wygodnego zycia na czyjs koszt (sorry, ta renta to jakies hmmm 160 euro, podobno w PL wystarcza ludziom z trudem na leki i jedzenie oraz doladowanie konta do telefonu) na serio nie mają nic wspólnego z ChAD. Matka z

Re: Zycie z dziewczyna z CHAD

momenty np. 2 dni, że nie chciał się widzieć i nie czuł miłości, nagle, z dnia na dzień. Są krótkie momenty, kiedy nie chce być dotykany, ale to trwa krótko i mija, max godzina, gdy jest apogeum złego samopoczucia. nie wiem, w jakim jest teraz okresie Twoja dziewczyna- remisja/depresja

Re: Renta w SM i depresji.

Bardzo prosze odpiszcie na moj wczorajszy post.Dla nas im wiecej wiadomosci tym lepiej bo nie mamy zielonego pojecia o takich sprawach.Jest to 1 przypadek w rodzinie.Szczegolnie trapi nas problem czy zaklad pracy panstwowy moze go zwolnic np. wtedy gdy brat nie otrzyma renty i wroci do pracy

Re: Renta w SM i depresji.

Ja mam 2,5. Do ilu ta skala ? Do 10 czy więcej ? A czy masz jakiś widoczne gołym okiem oznaki? Czy to tylko na podstawie badania neurologa ?

Re: Serdecznz paczka

jak postawią na swoim, to nie będzie żadnych kosztów. A dokumenty do renty należy złożyć swoją drogą. Raz odrzucili - pójść do psychiatry, dobrać zaświadczenie o depresji i złożyć papiery znowu. To powinno pomóc. -- http://www.egify.pl/gify/transport/pociag/big/0002.gifhttp://artal.republika.pl/strzalka.gif

Re: PLUSY SEZONU ZIMOWEGO

Dla mnie chyba jedynym plusem jest mozliwosc poszalenia w zaspach samochodem z napedem na cztery kola! Nienawidze zimna a zima mam depresje sezonowa..:( -- Jak za posiadanie penisa będą przyznawać rentę, to ja będę wtedy honorować wyjaśnienia "czego ty oczekujesz, to przecież facet".by falka32

Re: Renta w SM i depresji.

wszystkiego i sa kuriozalne sytuacje. np. moga nie przyznac renty bo ubiegajacy sie studiuje itp.

przeciez to typowy zespol aspergera-kobieca wersja

sama sie tak zachowuje............... tylko, ze maskuje go intelignecja.Zalzoe sie, ze tak obieta bardzo che, ale nie moze..... zespol lubi depresję. Gdyby nie inteligencja i umiejetnosci pewnie dostalabym rentę... za niedolnośc....

Re: Renta w SM i depresji.

Prawo jazdy mam ale nie jeżdżę od 10 lat (nie mam czym :) ) , w mojej miejscowości niestety nie ma kursów z tai chi (mam na kasecie ale to nie to samo) a chętnie bym zapisała się na takie ćwiczenia. U mnie najwyżej mogę zapisać się na gimnastykę odchudzającą dla pań albo aerobic.

Re: Renta w SM i depresji.

Wez pod uwage, ze przebywanie w domu moze nasilic objawy depresyjne (czlowiek siedzi w domu i zastanawia sie co mu aktualnie ew. dolega). To wiem po sobie.

Re: Pytanie do eksperta o działanie leków

Nie no jasne, lepiej siedzieć latami na forum Depresja i latać po psychiatrykach, żeby znów przedłużyli rentę. Zauważ, że te kobiety latami miały objawy depresji, lęków czy nerwicy i leki dawały marną ulgę albo żadną, a po wdrożeniu hormonów tarczycy w odpowiedniej dawce jakoś przeszły problemy z

Re: Renta w SM i depresji.

Tu podobno odpowiadać mają eksperci. Ja nim nie jestem. Sam potrzebuję porady. Forum zawiera informację: "Na Państwa pytania odpowiadają specjaliści z Centrum Informacyjnego dla Osób Niepełnosprawnych w Warszawie. Jeśli udzielone odpowiedzi nie wyczerpią Państwa zainteresowania tematem, zapr

Re: Renta w SM i depresji.

Właśnie o czymś takim myślałam. Nie znam się tylko na tym czy do renty można dorobić (jakąś częścią etatu). Niestety chodzę państwowo do neurologa a nie bardzo mam odwagę pójść do prywatnego i prosić o coś takiego. Ten mój na pewno dał by mi takie papiery ale nie wiem czy by starał się aby je

Re: Dzieci biją matkę

Dlaczego? Oto odpowiedź: "Paulina nigdy nie musiała pracować. Matka wysyłała jej pieniądze . Do 25. roku życia miała rentę po ojcu". Zaniedbane dziecko się stoczyło, nihil novi. Motyw braku ojca, zapracowanej matki w depresji (tu jeszcze SM - to jest straszna choroba), pozwalania na wszystko i

Re: Renta w SM i depresji.

Spróbuję, poczytałem ustawę. Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z 27 sierpnia 1997. Art. 14. 1. Osobie zatrudnionej, która w wyniku wypadku przy pracy lub choroby zawodowej utraciła zdolność do pracy na dotychczasowym stanowisku, pracodawca jest o

Re: Renta w SM i depresji.

Niestety wiem to z autopsji. Teraz siedzę drugi tydzień na zwolnieniu bo zasłabłam z przemęczenia i prawie cały czas tylko śpię. Praca na pół etetu u mnie w firmie nie wchodzi w grę. A przez te zwolnienia krzywo się na mnie patrzą - jak bym sobie sama zafundowała te choroby.

Re: Renta w SM i depresji.

Skala jest do 10 (zejście z powodu SM). Jeśli chodzi o oznaki widoczne 'gołym okiem' dla postronnego obserwatora - mam trudności w chodzeniu: b. wolno poruszam się po schodach (zawsze łapię za poręcz), chód mam sztywny, są dni, że wyraźnie powłóczę nogami. Poza tym nie jestem w stanie przejść bez

Czy ktoś ma rentę z powodu depresji???

Mam orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim i zastanawiam się czy nie starac się o rentę. Jestem obecnie na chorobowym, nie mogę w pracy podołąc wszystkim obowiązkom i byłoby to dla mnie jakieś wyjście. Proszę o wymianę doświadczeń. ew. na nika38@o2.pl

Re: Renta w SM i depresji.

Tak naprwde bardzo wiele zalezy od tego, co Ci we wniosku o rente napisze lekarz - dlatego doradzam pojscie rywatnie do jakiegos niezlego neurologa. Jesli wie, ze za taka wizyte zaplacisz, to wystawi Ci niezle papiery. Tak, mysle, ze powinnas starac sie o rente, choc nicnierobienie i siedzenie w

Re: Renta w SM i depresji.

tylko rozpoznanie i określenie stopnia niesprawnośći w/g skali EDSS. Zanim więc uda się coś załatwic z rentą - można sobie troszke ulżyć w taki sposób.

Re: Renta w SM i depresji.

Mogra, ja w nieco innej sprawie. Poki Twoj stopien niepelnosprawnosci jest stosunkowo niewielki, "wez ubezpieczenie" na przyszle lata. Zapisz sie na tai-czi. Cwiczenia te wplywaja na usprawnienie w sposob zdumiewajacy.Mam znajoma w Ameryce, ktorej SM zaczelo sie rozwijac bardzo szybko,

wiezienie o zaostrzonym rygorze za grzywne 1000

mój syn nie zapłacił 1000 zł grzywny za wypadek komunikacyjny ( nikt nie ucierpiał poza nim ) stan jego zdrowia jest bardzo powazny mimo iz ma dopiero 39 lat wydolnosc jego serduszka to tylko 40 % , cięzka depresja- która przetworzyła sie w schizofremie, padaczka pourazowa , renta netto 440 zł

Renta ...?

Czy w związku z wystąpieniem silnej depresji możliwe jest otrzymanie renty?

Re: ODSTAWIENIE PSYCHOTROPÓW

Chciałbym się spotykać z ludźmi, gdyż samotność dość mocno mi doskwiera. Gdy byłem w depresji potraciłem prawie wszystkim znajomych. Jestem obecnie na rencie. Uczęszczam na terapię aktywizującą, żeby wyjść z izolacji społecznej, ten ośrodek też pomaga znaleźć pracę. W soboty mam zamiar pracować w

Re: Nie mam siły iść do pracy

funkcjonowali, ja się gubiłam, stres permamentny, hustawka nastrojów od nabuzowania złością (ja wam pokażę), po rezygnację i depresję. Tylko czasem zdarzało się krótkotrwałe hipo - i wtedy moja tolerancja na to co wokół mnie szybowała wysoko. Od 45 roku życia jestem na rencie. Mój lekarz tryumfuje " warto

Re: Czuję się tak cholernie samotna

Mam to samo, maz przychodzi do domu na dwie godziny i zaraz wraca do biura, calymi dniami nie otwieram paszczy do nikogo z wyjatkiem corki. Depresja mi wrocila, mimo dragow. Jak chcesz, napisz, ponarzekamy razem :) -- Jak za posiadanie penisa będą przyznawać rentę, to ja będę wtedy honorować

Re: Poczucie własnej wartości.

Dittus jest w tym sporo racji, dostaje duzo krytyk w tym bardzo pozytywnych, negatywnych na palcach jednej reki moge policzyc, ale wiesz jak depresja dopada to wszystko jest czarne. Akurat slowo patologia przejawilo sie w bardzo pejoratywnym sensie, w mojej rodzinie, ze afiszuje sie jako

Re: Pytanie do eksperta o działanie leków

Nie mam renty:) nigdy się nawet na chorobowe z powodu depresji nie zdecydowalam. Od 18 roku życia pracuję nieustannie na swoje utrzymanie (a to już kilka latek jest). Hormony tarczycy kontroluje mój lekarz endokrynolog i uważam że to jest osoba bardziej kompetentna od forumowiczek z hasimoto, one

komisja

Witam was, Po szesnastu latach choroby, po dziesięciu latach udokumentowanego leczenia, po pięciu latach od stwierdzenia chad, po nieudolnym funkcjonowaniu w manii i depresji, remisji brak, w środę jadę na badanie lekarskie w związku ze staraniem się pierwszy raz o rentę. Trzymajcie kciuki, bo

Renta !!!

Należy pamiętać,że w okresach remisji stan zdrowia powraca do normy,depresja nie jest chorobą intelektu.Ewentualna renta zazwyczaj nie jest wskazana,gdyż upewnia tylko chorego o ciężkości schorzenia i o jego nieodwracalności,powoduje spadek wiary we własne możliwości i zwykle przyczynia się do

Re: alimenty ale Ojciec nie ma nic

można chyba zrobić, to próbować zmobilizować ojca dziecka albo do leczenia i uzyskania renty (jeżeli okaże się, że depresja jest tak nasilona), albo do pracy poniżej kwalifikacji.

Re: czy wiecie cos na temet renty na depresję?

A znasz kogos we Wroclawiu? boli mnie glowa i trace rozum :-( oszlaje, albo nabawie sie schizofrenii. cholera

Re: czy wiecie cos na temet renty na depresję?

Fobiku,naprawdę - idź do lekarza, weź zwolnienie z pracy,zacznij się systematycznie i konsekwentnie leczyć. Zobaczysz,że wkrótce będzie lepiej,depresja też nie trwa wiecznie.

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - renta na depresje

Bestsellery

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Regulamin